تبلیغات
حرف دل را به تو خواهم گفت‏! به تو که جنست از خداست؛کافیست مرا باور کنی... - مطالب مرداد 1394
درباره من
انسانها به میزان هویتشان عاشق میشوند

هرچه میزان هویتشان عمیق تر،

در عشقشان وفادارتر

و به میزان کمبودهایشان آزارت می دهند!!!

و به اندازه درکشان می فهمند!!!

و به اندازه ی شعورشان

به باورها و حرف هایشان عمل می کنند...

******************************
زندگی جاریست....

نقطه های مشترک را میشود

ممتد کنیم..................ـــــــــــــــــــــــــــــــ




________________________

هر کسی از ظنُ خود شد یار من

از درون من نجست اسرار من ...

__________________________


من اگر عاشقانه مینویسم.

فقط مینویسم تا عشق، یاد قلبم بماند.

...در این ژرفای دل کندن ها...

...عادت ها و هوس ها...

...من فقط تمرین " آدم بودن " میکنم!...


________________________________

یا صاحب الزمان

کجاروم من از این در، که خانه ام اینجاست

کبوتر توام و آشیانه ام اینجاست

اگر چه بال و پرم شکسته! اما شکر

نشسته ام به سرایت که لانه ام اینجاست

دلم گرفته بهانه، برای دیدن تـــــــو

نمیروم من از اینجا بهانه ام اینجاست


*اللهم عجل لولیک الفرج*

جستجو در وبلاگ
تاریخ: شنبه 31 مرداد 1394 06:19 ب.ظ


تنهایی را دوست ندارم


اما دوست دارم در قلب تو تنها باشم

تنـــــــــــهای تنــــــــــــها





کلمات کلیدی : دوست ، دوست داشتن ، عشق ، عاشق ، معشوق ، محبوب ،
تاریخ: شنبه 31 مرداد 1394 09:48 ق.ظ


زندگی باور می خواهد


آن هم از جنس امیدواری...




تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394 07:49 ب.ظ

آیا به کلمات والفاظی که روزانه می نویسیم دقت کرده ایم؟









برخی از این الفاظ رایج به دلیل عدم مشروعیت و مخالفت آنان با اعتقادات ما می تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

از بین این الفاظ (ان شاء الله) در بعضی اوقات انشاء الله نوشته می شود, با كمی دقت به معانی این دو متوجه می شویم که این دو لفظ با هم تفاوت دارند .

إنشاء مصدر فعل «أنشأ» و به معنای (ایجاد کردن ,به وجود آوردن , خلق کردن )است.

طبق این آیه ((إِنَّا أَنشأْنَهُنَّ إِنشاءً))(35.واقعه)ما آنان را به وصفی ناگفتنی ایجاد كردیم .

پس ابراز (انشاءالله) در مواقعی که می خواهیم کاری را انجام دهیم، معنای ایجاد و خلق از سوی ما را القاء می کند، یعنی ما خداوند را ایجاد كرده ایم.(العیاذبالله)

«إن» در (ان شاء الله) حرف شرط و به معنای «اگر» و فعل «شاء» به معنای خواستن و مقدر كردن است.

و ما با نوشتن إن شاء الله به این صورت می گوییم( اگر خداوند مقدر فرمود؛ به خواست خدا).

كه در این آیه معنا مشخص است:

وَ مَا تَشاءُونَ إِلا أَن یَشاءَ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَلِیماً حَكِیماً(30.انسان)

و شما ( اولیای حق ) چیزی جز آنچه خدا بخواهد نمی‏خواهید ( و كار را به او تفویض می‏كنید كه ) البته خدا به احوال خلق دانا و به صلاح بندگان آگاهست.

 

بیان لطیف قرآن


وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِكَ غَدًا «23»  إِلَّا أَن یَشَاء اللَّهُ وَاذْكُر رَّبَّكَ إِذَا نَسِیتَ وَقُلْ عَسَى أَن یَهْدِیَنِ رَبِّی لِأَقْرَبَ مِنْ هَذَا رَشَدًا

«24» (سوره کهف)

این آیات یك دستور كلى به پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) مى دهد كه هرگز نگو من فلان كار را فردا انجام مى دهم (و لا تقولن لشى ء انى فاعل ذلك غدا). مگر اینكه خدا بخواهد (الا ان یشاء الله ) یعنى در رابطه با اخبار آینده و تصمیم بر انجام كارها، حتما جمله ان شاء الله را اضافه كن ، چرا كه:

اولا: تو هرگز مستقل در تصمیم گیرى نیستى و اگر خدا نخواهد هیچ كس توانائى بر هیچ كار را ندارد، بنابراین براى اینكه ثابت كنى نیروى تو از نیروى لا یزال او است و قدرتت وابسته به قدرت او جمله ان شاء الله (اگر خدا بخواهد) را حتما به سخنت اضافه كن .

ثانیا: خبر دادن قطعى براى انسان كه قدرتش محدود است و احتمال ظهور موانع مختلف مى رود صحیح و منطقى نیست ، و چه بسا دروغ از آب در آید، مگر اینكه با جمله ان شاء الله همراه باشد.

شان نزولى را كه در مورد آیات فوق نقل شده است این بیان را تایید مى كند، زیرا پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) بدون ذكر ان شاء الله به كسانى كه پیرامون اصحاب كهف و مانند آن سؤ ال كرده بودند قول توضیح و جواب داد، به همین جهت مدتى وحى الهى به تاخیر افتاد، تا به پیامبر (صلى اللّه علیه و آله و سلّم ) در این زمینه هشدار داده شود و سرمشقى براى همه مردم باشد سپس در تعقیب این جمله ، قرآن مى گوید هنگامى كه یاد خدا را فراموش كردى بعد كه متوجه شدى پروردگارت را بخاطر بیاور (و اذكر ربك اذا نسیت ). اشاره به اینكه اگر بخاطر فراموشى جمله ان شاء الله را به سخنانى كه از آینده خبر مى دهى نیفزائى هر موقع بیادت آمد فورا جبران كن و بگو ان شاء الله ، كه این كار گذشته را جبران خواهد كرد. و بگو امیدوارم كه پروردگارم مرا به راهى روشنتر از این هدایت كند (و قل عسى ان یهدین ربى لاقرب من هذا رشدا).

تعبیر «ان شاء الله» با افزایش دادن توجه ما به خدا در كارها، به ما نیرو و قدرت مى بخشد ، و هم دعوت به پاكى و صحت عمل مى كند.

جمله ان شاء الله به هنگام بیان تصمیم هاى مربوط به آینده ، نه تنها یك نوع ادب در پیشگاه خدا است ، بلكه بیان این حقیقت مهم نیز هست كه ما چیزى از خود نداریم هر چه هست از ناحیه او است، مستقل بالذات خدا است، و ما همه متكى باو هستیم، تا اراده او نباشد اگر تیغ هاى عالم از جا حركت كنند حتى یك رگ را نخواهند برید، و اگر اراده او باشد همه چیز به سرعت تحقق مى یابد و حتى شیشه را در بغل سنگ نگه مى دارد. این در حقیقت همان مفهوم توحید افعالى است كه در عین وجود اختیار و آزادى اراده انسان، وجود هر چیز و هر كار را به مشیت خدا وابسته مى كند. این تعبیر با افزایش دادن توجه ما به خدا در كارها، به ما نیرو و قدرت مى بخشد، و هم دعوت به پاكى و صحت عمل مى كند. از پاره اى از روایات استفاده مى شود كه اگر كسى سخنى را در ارتباط با آینده بدون ان شاء الله بگوید خدا او را به خودش وامیگذارد و از زیر چتر حمایتش بیرون مى برد.

در حدیثى از امام صادق (علیه السلام ) میخوانیم : امام دستور داده بود نامه اى بنویسند، هنگامى كه نامه پایان یافت و به خدمتش دادند ملاحظه كرد، ان شاء الله در آن نبود، فرمود: «كیف رجوتم ان یتم هذا و لیس فیه استثناء، انظروا كل موضع لا یكون فیه استثناء فاستثنوا فیه» شما چگونه امیدوار بودید كه این نامه (یا این كار) به پایان برسد در حالى كه ان شاء الله در آن نیست، نگاه كنید در هر جاى آن نیست بگذارید.

 

تنظیم و تخلیص: گروه دین و اندیشه - مهدی سیف جمالی

برگرفته از : تفسیر نمونه جلد 5 



تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394 01:19 ب.ظ
فلسفه ام این است:

به من ربطی ندارد که دیگران در موردم چه می گویند و چه فکری می کنند.

من خودم هستم و هر کاری که مرا شاد کند و به دیگران ضرری نرساند را انجام می دهم.

هیچ توقعی ندارم و همه چیز را می پذیرم.

اینگونه زندگی بسیار آسانتر است.

آنتونی هاپکینز


تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394 01:00 ب.ظ


 


محمد از حمد می آید و من عاشقانه حمد خدا را گویم برای وجود تو




تاریخ: جمعه 30 مرداد 1394 12:50 ب.ظ
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند :


هرگاه خداوند خیر بنده ای را بخواهد او را در امر دین و احکام و دستوراتش دانا و فهمیده می نماید. 

 امالی مفید صفحه174


وقتی خداوند درباره کسی اراده خیر فرماید

وی را در امر دین فقیه و دانا میکند و به دنیا و علائق مادی کم اعتنایش میکند

و او را به عیوبات اخلاقیش بینا و آگاه می سازد.  

 نهج الفصاحه صفحه 26



مومنی نیست که یک ساعت نزد عالمی نشیند

جز آنکه خدای عزوجل به سوی او ندا کند

 نزد حبیب من نشستی

به عزت و جلالم سوگند تو را با او ساکن بهشت نمایم

 و باکی از این کار ندارم. 

 امالی صدوق صفحه
37





هرکه داستانی از برادر دینی خود بگوید

که قصدش خراب کردن دوست خود باشد

 تا او را از چشم مردم بیندازد

 خدا او را از ولایت خود بیرون کند

و در ولایت شیطان گذارد و شیطان هم از او دوری گزیند.

    امالی صدوق صفحه 486


تاریخ: چهارشنبه 28 مرداد 1394 09:40 ب.ظ


تاریخ: چهارشنبه 28 مرداد 1394 07:16 ب.ظ

و به راستى داوود را از جانب خویش مزیتى عطا كردیم


[و گفتیم] اى كوهها با او [در تسبیح خدا] همصدا شوید


و اى پرندگان [هماهنگى كنید] و آهن را براى او نرم گردانیدیم.




تاریخ: سه شنبه 27 مرداد 1394 06:28 ب.ظ

ولی عصر (عج ) منتظرند تا

 ما انسانها به هوشیاری ( عقلی درست ! ) برسیم.




اَللّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَکَ،

فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَکَ،

لَمْ اَعْرِفْ رَسُولَکَ،

اَللّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَکَ،

فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ،


لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ،

اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ،

فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ،


ضَلَلْتُ عَنْ دینی.



تاریخ: دوشنبه 26 مرداد 1394 05:35 ب.ظ














تاریخ: دوشنبه 26 مرداد 1394 04:13 ب.ظ



زندگی ام را با تک تک رویاهایم، آرزوهایم، خواسته هایم

می سازم.

و با انتخابهایم !!!


هیچ گاه خدای رحمان برای مخلوق زیبایش رکود و مرداب نمی خواهد،

او دلیل المتحیرین است.

او عماد است تکیه گاهی مطمئن،

او هزاران راه در سرنوشتت قرار داده و راهنما هم اوست

 حکیمانه از جنس خودت هم راهنما فرستاد

هماره برای تو نیکو خصالی خواهد

به هوش باش که ...

قوانینی و سننی قرار داده است

که باید به آنها پایبند باشی تا به سر منزلی که خواهی برسی.




من زندگی ام را با انتخاب هایی که دارم می سازم

انتخاب هایی که خیر دنیا و آخرت را به همراه دارد

انتخاب هایی که با قوانین مهربانترینم هم سویی داشته باشد.

در کشکول های نیازم به غنی ترین هماره گویم :

ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار.





کلمات کلیدی : شریک ، قوانین ، شریک زندگی ، خدا ، سنت ، ازدواج ، نماز ،
تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 10:18 ب.ظ



انتظار، حرکت است؛ انتظار سکون نیست؛ 

انتظار رها کردن و نشستن نیست.

انتظار فرج یعنی از همه جهت خود را برای آن هدفی که امام زمان علیه السلام

برای آن قیام خواهد کرد، آماده کنیم.

آیه الله خامنه ای (مد ظله العالی)



تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 10:02 ب.ظ
بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد 
  دعا، کبوتر عشق است بال و پر دارد




تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 12:43 ب.ظ


سر بگذار بر درد بازوان من


دست نگاهم را بگیر


مرا دچارِ حادثه‌ای کن که  


 با عشق نسبت دارد


من ...

عجیب از روزگار رنجیده ام!


اما حد توکل یعنی با وجود پشتیبانی به وسعت الله از هیچ احدی نترسی!



تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 11:21 ق.ظ


تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 10:01 ق.ظ

کلمات کلیدی : Happy girl's day ،
تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 09:28 ق.ظ


تاریخ: یکشنبه 25 مرداد 1394 12:50 ق.ظ



اگر تو بر دل آشفتگان ببخشایی


ز روزگار من آشفته‌تر چه می‌خواهی





تاریخ: شنبه 24 مرداد 1394 06:33 ب.ظ

امام صادق (ع)  فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی‌برد!

در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» (آل عمران آیه 173) پناه نمی‌برد.

در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جستند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند و هیچگونه بدی به آنان نرسید.

در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِین» (سوره انبیاء آیه 87) پناه نمی‌برد.

زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می‌بخشیم.» (سوره انبیاء آیه 88)

در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره غافر آیه 44)... پناه نمی‌برد.

زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه 45)

در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیبایی‌های دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لا قوه الا بالله» پناه نمی‌برد.

زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمت‌های دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمت‌ها برخوردار بود» فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می‌دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.


تاریخ: شنبه 24 مرداد 1394 06:06 ب.ظ


رَبَّنَا آمَنَّا بِمَا أَنزَلَتْ وَاتَّبَعْنَا الرَّسُولَ

فَاكْتُبْنَا مَعَ الشَّاهِدِینَ


پروردگارا! ما به كتابی كه فرستادی،ایمان آورده

و از رسول تو پیروی كردیم ، نام ما را در صحیفه ی اهل یقین ثبت فرما.




Our Lord!

 we believe in what Thou hast revealed and we follow the apostle
,


 so write us down with those who bear witness.



 آیه 53   سوره آل عمران


تاریخ: شنبه 24 مرداد 1394 11:21 ق.ظ




حافظا علم و ادب ورز که در مجلس شاه




هر که را نیست ادب لایق صحبت نبود
                                     


حافظ          



کلمات کلیدی : حافظ ، علم ، ادب ، مجلس ، شاه ، حافظا علم و ادب ورز ،
تاریخ: پنجشنبه 22 مرداد 1394 01:00 ب.ظ





 

آن نیاز مریمی بودست و درد

که چنان طفلی سخن آغاز کرد


جزو او بی او برای او بگفت

جزو جزوت گفت دارد در نهفت


دست و پا شاهد شوندت ای رهی

منکری را چند دست و پا نهی


ور نباشی مستحق شرح و گفت

ناطقهٔ ناطق ترا دید و بخفت


هر چه رویید از پی محتاج رست

تا بیابد طالبی چیزی که جست


حق تعالی گر سماوات آفرید

از برای دفع حاجات آفرید


هر کجا دردی دوا آنجا رود

هر کجا فقری نوا آنجا رود


هر کجا مشکل جواب آنجا رود

هر کجا کشتیست آب آنجا رود


آب کم جو تشنگی آور بدست

تا بجوشد آب از بالا و پست


رو بدین بالا و پستیها بدو

تا شوی تشنه و حرارت را گرو


زرع جان را کش جواهر مضمرست

ابر رحمت پر ز آب کوثرست


تا سقاهم ربهم آید خطاب

تشنه باش، الله اعلم بالصواب





تاریخ: سه شنبه 20 مرداد 1394 12:59 ب.ظ
برای خدا فرقی نمیکند که ما چه فیلمی ببینیم.

برای خدا فرقی نمیکند که ما چه غذایی تناول کنیم.

برای خدا فرقی نمیکند ما چگونه زندگی داریم.

برای خدا فرقی نمیکند ما چه نوع بستنی میخوریم.

برای خدا فرقی نمیکند ما در کدام شهر زندگی میکنیم.

برای خدا فرقی نمیکند ما چه نوع نوشیدنی مینوشیم.

و.....



خدا مخلوقات دیگری هم دارد....پس برایش هیچ فرقی نمیکند که ما چه انجام می دهیم!!!!





اما برای خدا فرق میکند ما چه نوع فیلمی نمی بینیم!

برای خدا فرق میکند ما حلال را بر حرام ترجیح میدهیم!

برای خدا فرق میکند ما چگونه درست مسیری انتخاب میکنیم!

برای خدا فرق میکند ما بستنی که میخوریم مقابل کودکی نباشد که نان برای خوردن ندارد !


برای خدا فرق میکند محلی برای زندگی انتخاب کنیم که به زور و به ربا غصب نکرده باشیم!


برای خدا فرق میکند ما طیّب انتخاب میکنیم نه نجس برای نوشیدن!

و.....



اگر نازی نباشد نیازی هم نخواهد بود....اگر به یاد وی نباشیم کِی به یاد ما خواهد بود ؟



قُلْ ما یَعْبَؤُا بِکُمْ رَبِّی لَوْ لا دُعاؤُکُمْ فَقَدْ کَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ یَکُونُ لِزاماً

بگو: اگر دعایتان نباشد پروردگارم به شما ارج و منزلتی ننهد. شما تکذیب کردید و این کار، گریبان‌گیر شما خواهد شد.

( فرقان، 77 )

این آیه یعنی خداوند به واسطه دعاهای بندگان است که به ایشان توجه می کند.

 

از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود:

 دعا، قضاى مبرم و حتمى را بر مى ‏گرداند، پس دعا بسیار کنید،


 که کلید همه رحمت‏ها و رستگارى ‏ها و کلید برآمدن هر حاجت است،


 
و مردم به آنچه نزد خدا دارند نمى‏ رسند مگر به دعا،



چون هیچ درى نیست که وقتى بسیار کوبیده شود به روى کوبنده باز نگردد.



ترجمه تفسیر المیزان، سید محمد حسین طباطبائی    جلد : 2  صفحه : 59



"اللهم انی اسالک حبک و حب من یحبک،

 و العمل الذی یبلغنی حبک. اللهم اجعل حبک احب الی من نفسی و اهلی و من الماء البارد"


کنزالعمال، ح 3648


خدایا، من از تو عشق تو را خواهانم و عشق به دوست دارانت را

و این که در پی کاری روم که مرا به عشق تو پیوند دهد.

خدایا، آن کن که دوستی تو پیش من از خودم و خانواده ام و آب خوش گوار محبوب تر باشد.

تاریخ: دوشنبه 19 مرداد 1394 06:12 ب.ظ


امام صادق ( درود خدا بر او ) می فرمایند:

خف الله كأنك تراه و إن كنت لا تراه فإنه یراك .

چنان از خدا بترس كه گویا او را می بینی و اگر تو او را نمی بینی او تو را می بیند .

اصول كافی ، ج 3 ، ص 110


امام صادق ( درود خدا بر او ) می فرمایند:

قال الله تبارك و تعالی : ما تحبب إلی عبدی بأحب مما افترضت علیه .

 خداوند متعال فرموده است : بنده من با چیزی محبوبتر از انجام واجبات به من دوستی نكند .

اصول كافی ، ج 3 ، ص 129


امام صادق ( درود خدا بر او ) می فرمایند:

العباد ثلاثة : قوم عبدوا الله عز و جل خوفا فتلك عبادة العبید و قوم عبدوا الله تبارك و تعالی طلب الثواب ، فتلك عبادة الأجراء و قوم عبدوا الله عز و جل حبا له فتلك عبادة الأحرار و هی أفضل العبادة .

عبادت كنندگان سه دسته اند : گروهی خدای متعال را از ترس عبادت كنند و این عبادت بردگان است ، گروهی خدای متعال را به طمع ثواب عبادت كنند و این عبادت مزدوران است . دسته ای خدای متعال را برای دوستیش عبادت كنند و این عبادت آزادگان و بهترین عبادت است .

اصول كافی ، ج 3 ، ص 131




تاریخ: دوشنبه 19 مرداد 1394 06:05 ب.ظ

امام جعفر صادق (ع) می فرمایند :

إنما خلد أهل النار فی النار لأن نیاتهم كانت فی الدنیا أن خلدوا فیها أن یعصوا الله أبدا . و إنما خلد أهل الجنة فی الجنة لأن نیاتهم كانت فی الدنیا أن لو بقوا فیها أن یطیعوا الله أبدا ، فبالنیات خلد هؤلاء و هؤلاء . ثم تلا قوله تعالی : " قل كل یعمل علی شاكلته " قال : علی نیته .

 اهل دوزخ از اینرو در دوزخ جاودان باشند كه نیت داشتند اگر در دنیا جاودان باشند همیشه نافرمانی خدا كنند و اهل بهشت از اینرو در بهشت جاودان باشند كه نیت داشتند اگر در دنیا باقی بمانند همیشه اطاعت خدا كنند پس این دسته و آن دسته به سبب نیت خویش جاودانی شدند ، سپس قول خدای تعالی را تلاوت نمود : بگو هركس طبق طریقه خویش عمل می كند . فرمود : یعنی طبق نیت خویش .

اصول كافی ، ج 3 ، ص 135 - 136







تعداد کل صفحات : 4 1 2 3 4
تازه ترین مطالب
ابزارک های وبلاگ

قالب وبلاگ

  • کل بازدید:
  • بازدید امروز :
  • یازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل مطالب :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :


تماس با ما

کد هدایت به بالا

دعای فرج سوره قرآن __________________________

_______________________________

رفتـــ 25
__________________________ _________________________ حدیث موضوعی _____________________

کد کج شدن گوشه تصویر

__________________

کد سایه دار شدن لینک ها

------------------------


مرجع کد آهنگ برای وبلاگ